Ny affärsområdeschef i Nytida

Magnus Åkerhielm har utsetts till ny affärsområdeschef i Nytida, en del av Ambea koncernen. Han tillträder tjänsten under våren 2018 och kommer att ingå i Ambeas koncernledning.

Magnus Åkerhielm har de senaste sex åren varit verkställande direktör på kollektivtrafikföretaget Keolis. Dessförinnan var han ekonomidirektör på ISS Facility Service och Spendrups.

– Vi är stolta över att kunna presentera Magnus Åkerhielm som ny affärsområdeschef för Nytida. Nytida är marknadsledande inom segmentet omsorg och funktionsnedsättning i Sverige och Magnus kommer att spela en viktig roll i den fortsatta tillväxten. Magnus är en erfaren och kompetent ledare som kommer att vara en tillgång för hela företaget, säger Fredrik Gren, vd Ambea.

Magnus Åkerhielm ersätter Agneta Lindgren som varit tillförordnad affärsområdeschef Nytida. Agneta kommer vara kvar i organisationen som Senior Advisor.

Representation inom Ambea-koncernen
Styrelsen är jämställd med en representation av 50 procent kvinnor och 50 procent män. Styrelseordförande är Lena Hofsberger och vd. Fredrik Gren. I Ledningsgruppen är nio kvinnor och sju män med en jämn fördelning av affärsområdeschefer.